Yönetmen: Robert Zemeckis
Senaryo: John Gatis
Oyuncular : Denzel Washington, John Goodman, Kelly
Reilly,Nadine Velasquez.
“Uçuş-Flight” 138 dakika süren bir
psikodrama. Bir uçak kazası bağlamında kişiliği
oluşturan duygu, düşünce, yetenek, ilgi, tutum, davranış ve eylem gibi yapı
taşlarını tartışıyor. Alkolik bir pilotun iç dünyasını psikoanalitik yaklaşımla
didik didik ediyor. Hikaye pilotun yetenek ve becerisiyle 102 yolcunun tümünün hayatını
kaybedebileceği kazanın sadece altı ölümle sonuçlanmasıyla başlıyor. Bir anda
kahramanlaşan pilot Whip Whitaker (Denzel Washington) gerçekte uçuş anında
alkol ve uyuşturucu etkisi altındadır. Yaralı pilotun hastanede yapılan kan
tetkiklerinde ortaya çıkan yüksek alkol ve uyuşturucu düzeyi, avukatının
becerisiyle hasıraltı olur. Kendisini bekleyen sert ve yıpratıcı sorgulama
sürecine rağmen alkol bağımlılığından kurtulamaz Whitaker. Hatta bir çok
alkoliğin yaptığı gibi bağımlı olduğunu inkar eder. Bu durum uçak şirketini ve
onu hukuken temsil eden kişileri rahatsız eder.
“Geleceğe Dönüş-Back To Future”, “Forrest
Gump”, “Mesaj-Contact”, “Yeni Hayat- Cast Away” gibi filmleriyle tanınan Robert Zemeckis son on yılı “Kutup Ekspresi”, “Beowulf”,”A Christmas
Carol” gibi animasyonlarla geçirdikten sonra “Uçuş” la orta akım sinemaya
geri dönüyor. Başlangıçtaki uçak kazası dışında yavaş akan, söyleyeceğini acele
getirmeyen bir anlatımı tercih ediyor. Uçak kazası sekansları ise tarih
yazıyor. Bir düşüş anı bu kadar gerçek çekilebilir. Her anı soluksuz yaşatıyor. Denzel Washington mikroskop altında
incelenircesine yakın plan çekimlerin
hep içinde . Alkollü ve normal anları arasındaki farklı vücut dilini, usta bir performansla
yansıtıyor perdeye. Harling Mays adında bir uyuşturucu satıcısını canlandıran John Goodman ise ağır akışa neşe ve
hareket getiriyor. Perdede her görünüşünde kendisine Rolling Stones’dan
“Sympathy For The Devil” veya “Gimme Shelter” eşlik ediyor. Tek bir sekansta
kanserli genci canlandıran James Badge
Dale “Guguk Kuşu”n dan fırlamış karakterleri anımsatıyor ve rolünün
kısalığına rağmen çok başarılı.
Finaldeki
duruşma bölümüne kadar başarıyla kurulan dramatik yapının finalde ahlaki ve
dini şablonlara sığınması hayal kırıklığı yaratıyor. İnsan kişiliğinin değişken
yanı olan karakter sonunda doğru yolu buluyor. Dostoyevski’nin ölümsüz eseri
“Suç ve Ceza” daki Raskolnikov yerini pilot Whitker alıyor. Hollywood
ahlakçılığı her zaman kazanır.
No comments:
Post a Comment