yazarlar

RUHUNU ARAYAN PİLOT


 

Yönetmen: Robert Zemeckis

Senaryo: John Gatis

Oyuncular : Denzel Washington, John Goodman, Kelly Reilly,Nadine Velasquez.

 

“Uçuş-Flight” 138 dakika süren bir psikodrama. Bir uçak kazası bağlamında kişiliği oluşturan duygu, düşünce, yetenek, ilgi, tutum, davranış ve eylem gibi yapı taşlarını tartışıyor. Alkolik bir pilotun iç dünyasını psikoanalitik yaklaşımla didik didik ediyor. Hikaye pilotun yetenek ve becerisiyle 102 yolcunun tümünün hayatını kaybedebileceği kazanın sadece altı ölümle sonuçlanmasıyla başlıyor. Bir anda kahramanlaşan pilot Whip Whitaker (Denzel Washington) gerçekte uçuş anında alkol ve uyuşturucu etkisi altındadır. Yaralı pilotun hastanede yapılan kan tetkiklerinde ortaya çıkan yüksek alkol ve uyuşturucu düzeyi, avukatının becerisiyle hasıraltı olur. Kendisini bekleyen sert ve yıpratıcı sorgulama sürecine rağmen alkol bağımlılığından kurtulamaz Whitaker. Hatta bir çok alkoliğin yaptığı gibi bağımlı olduğunu inkar eder. Bu durum uçak şirketini ve onu hukuken temsil eden kişileri rahatsız eder.







“Geleceğe Dönüş-Back To Future”, “Forrest Gump”, “Mesaj-Contact”, “Yeni Hayat- Cast Away” gibi filmleriyle tanınan Robert Zemeckis son on yılı “Kutup Ekspresi”, “Beowulf”,”A Christmas Carol” gibi animasyonlarla geçirdikten sonra “Uçuş” la orta akım sinemaya geri dönüyor. Başlangıçtaki uçak kazası dışında yavaş akan, söyleyeceğini acele getirmeyen bir anlatımı tercih ediyor. Uçak kazası sekansları ise tarih yazıyor. Bir düşüş anı bu kadar gerçek çekilebilir. Her anı soluksuz yaşatıyor. Denzel Washington mikroskop altında incelenircesine  yakın plan çekimlerin hep içinde . Alkollü ve normal anları arasındaki farklı vücut dilini, usta bir performansla yansıtıyor perdeye. Harling Mays adında bir uyuşturucu satıcısını canlandıran John Goodman ise ağır akışa neşe ve hareket getiriyor. Perdede her görünüşünde kendisine Rolling Stones’dan “Sympathy For The Devil” veya “Gimme Shelter” eşlik ediyor. Tek bir sekansta kanserli genci canlandıran James Badge Dale “Guguk Kuşu”n dan fırlamış karakterleri anımsatıyor ve rolünün kısalığına rağmen çok başarılı.   

Finaldeki duruşma bölümüne kadar başarıyla kurulan dramatik yapının finalde ahlaki ve dini şablonlara sığınması hayal kırıklığı yaratıyor. İnsan kişiliğinin değişken yanı olan karakter sonunda doğru yolu buluyor. Dostoyevski’nin ölümsüz eseri “Suç ve Ceza” daki Raskolnikov yerini pilot Whitker alıyor. Hollywood ahlakçılığı her zaman kazanır.        

                   

No comments:

Post a Comment