yazarlar

HAYALİ AŞKLAR

2009 yılında üzerinde en fazla konuşulan filmlerinden birisi “Annemi Öldürdüm-J’ai Tué Ma Mére”olmuştu. Başta Cannes olmak üzere katıldığı festivallerde tam tamına 22 ödül kazanmış, adı gibi aykırı, Fransız Yeni Dalgası veya yetmişli yılların New York çıkışlı, yeraltı sinemasının etkilerini taşıyan bir film.
 
21 yaşındaki yönetmen ve başrol oyuncusu Kanadalı Xavier Dolan biriktirdiği paralar ile çevirdiği bu ilk filmden sonra “Hayali Aşklar-Les Amours Imaginaires” ile ilkinde olduğu gibi yarı otobiyografik anlatımlarını sürdürüyor. İlk filmine oranla ışık/filtre oyunları, yavaş çekimler, iyi bir müzik desteği gibi daha renkli bir stil arayışı dikkati çekiyor. Öykünün akışı konuyu destekleyen röportajlar ile kırılırken Dolan’ın ilk filminde de kurguladığı eklektik yapı, yer yer belgeseli anımsatıyor.

BURJUVALARIN YALAN İLİŞKİLERİ





KÜÇÜK BEYAZ YALANLAR-LES PETITS MOUCHOIRS
YÖNETMEN : GUILLOME CANET
OYUNCULAR: MARİON COTİLLARD, FRANÇOIS CLUZET, BENOIT MEGIMEL, GILLES LELLOUCHE         

Küçük Beyaz Yalanlar-Les Petits Mouchoirs” her çağdaş kentte, örneğine rastlayabileceğimiz bir arkadaş grubunun, kendi içindeki yüzleşmesini, samimiyet örtüsü altındaki samimiyetsizliğini hoş bir üslupta anlatıyor. Guillome Canet senaryosunu da yazdığı filmde komik durumlardan gözyaşı akıtan olaylara geçiş yaparken, karakterlerinin yüzeysel mutluluklarının altında saklı yalnız kalma korkularını işliyor. Önce evrensel dediğimiz, bu arkadaş gruplarının dinamiklerine bir bakış atalım. Büyük kentlerde yaşayan, hali vakti yerinde çiftlerden oluşan bu arkadaş toplulukları genelde değişmez kadro birlikte gezer, tozarlar;  eğlenceyi, yemeyi, içmeyi çok severler. Hafta sonlarında mutlaka toplanılır, kafalar çekilir, biraz çakır keyif olunduktan sonra belden aşağı espriler,